تفاوت بین بوتاکس و لیزر در درمان چین و چروک های پوست

۶۹ بازديد

بعد از مشاهده ی علائم افزایش سن همانند چین و چروک ها، اغلب به دنبال درمان خواهید گشت. گزینه های زیادی برای درمان وجود دارند و انتخاب از بین آن ها دشوار است. قطعا بعد از بررسی موشکافانه ی درمان های چین و چروک، در نهایت به بوتاکس و لیزر خواهید رسید. این دو گزینه ی درمانی نتایج شگفت انگیزی به همراه دارند و هر دو مدت زمان کمی برای استراحت نیاز دارند.

حال قصد داریم به بررسی هر دو روش درمانی بپردازیم تا ببینیم کدام یک بهترین راه درمان چین و چروک های پوست هستند.



از بین بردن چروک پوست با تزریق بوتاکس

بوتاکس سال‌هاست که پرطرفردارترین روش غیر تهاجمی در میان روش‌های زیبایی برای جوان‌سازی و از بین بردن چین و چروک‌‌های پوست در جهان است و این به خاطر این واقعیت است که بوتاکس سریعترین ، مقرون به صرفه‌ترین و آسانترین روش برای رفع آثار ظاهری پیری می‌باشد.

این دارو از یک سم عصبی که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست می‌آید ساخته شده است ، که عموما به آن سم بوتولونیوم گفته می شود. از این دارو معمولاً برای درمان مشکلات عضلانی و اهداف زیبایی استفاده می‌شود به این صورت که با فلج کردن موقتی عضلات باعث رفع چین و چروک‌ها می‌شود، به همین خاطر لازم است تزریق آن هر ۳-۶ ماه تکرار شود.

بوتاکس روش درمانی زیبایی می باشد که برای چندین دهه در دسترس است. دلیل این که بوتاکس گزینه ی درمانی مناسبی است این است که بعد از تزریق، سیگنال های عصبی خاصی را که منجر به انقباض عضلانی می شود بلوکه می کند. عضلات شل شده و منجر به کاهش چین و چروک می شود.

درمان تنها چند دقیقه طول می کشد، بدین معنی که بلافاصله بعد از درمان می توانید به کارهای روزمره ی خود بپردازید. ولی اثرات آن تنها 3 الی 6 ماه پایدار می ماند و در نتیجه لازم است درمان را حداقل دو یا سه بار در سال تکرار کنید. چرا که بعد از 3 الی 6 ماه چین و چروک ها بر می گردند و عضلات دوباره شروع به حرکت کردن می کنند.

از عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس صورت می­توان به خونریزی، تورم، اریتما و درد در محل تزریق اشاره کرد. سردرد نیز ممکن است به دنبال تزریق بوتاکس در صورت ایجاد شود اما بعد از ۴-۲ هفته کاملاً برطرف می­شود. این عارضه جانبی را می­توان با استفاده از مسکن ­های سیستمیک درمان کرد.

اثرات جانبی دیگری که در رفع چین و چروک صورت با بوتاکس گزارش شده است شامل ضعف، تهوع، علائمی مانند آنفولانزا و پتوز است. پتوز به واسطه انتشار موضعی بوتاکس ایجاد می­شود که می­تواند چند هفته باقی بماند اما با قطره ­های چشمی آگونیست آلفا-آدرنرژیک قابل درمان است.

رفع چین و چروک صورت با بوتاکس یکی از محبوب­ترین تکنیک ­ها برای درمان خطوط ناشی از افزایش سن است. اگر بوتاکس صورت توسط پزشکی متخصص و با استفاده از بوتاکسی معتبر انجام شود فاقد عوارض جانبی طولانی مدت است.

استفاده از لیزر برای درمان چین و چروک پوست

درمان با لیزر از محبوبیت بالایی برخوردار است چرا که برای انواع مشکلات پوستی همانند منافذ باز پوست، لکه های قهوه ای، ترمیم آسیب آفتاب، و چین و چروک ها به کار می رود. لیزر اثر خود را با تحریک پوست برای تولید کلاژن جدید و تجدید سلول ها بر جای می گذارد.

بیماران بلافاصله بعد از درمان می توانند به کارهای روزمره ی خود بپردازند. دستورالعمل هایی برای بعد از درمان ارائه می شوند. یکی از این دستورالعمل ها محافظت پوست در برابر آفتاب با استفاده از کرم ضد آفتاب می باشد. این درمان نیاز به استراحت ندارد و یا مدت زمان کمی برای استراحت نیاز دارد.

جوانسازی و رفع چین و چروک پوست با لیزر فرکشنال CO2 جوانی دوباره را به ارمغان می‌آورد و بهبود چشمگیری را در ناهنجاری‌های رنگدانه‌ای و چروک‌های پوستی به وجود می‌آورد. بهره‌گیری از این فن‌آوری بهترین روش برای درمان چین و چروک صورت ناشی از نور خورشید و رفع جای جوش و خط خنده است.

امواج با انرژی بالا و تقویت شده CO2 به سرعت لایه فوقانی پوست ناحیه‌های مورد نظر را به گونه‌ای تبخیر می‌کند که حداقل آسیب به پوست اطراف وارد شود. همچنین پوست به دلیل به جا گذاشتن ناحیه‌های کوچک بین بخش‌های درمان شده سریع‌تر التیام می‌یابد. قیمت لیزر جوانسازی صورت با فراکشنال در مقایسه با بسیاری از راههای جوانسازی پوست بسیار کمتر است.

دلیل اصلی استفاده از لیزر جوان سازی صورت فرکشنال CO2 برای ترمیم پوست قابلیت اطمینان بالا و دقت آن در به دست آوردن نتایج دلخواه در نهایت ایمنی است.

این روش فوق العاده برای ترمیم چروک‌های عمیق،رفع چروک دور لب، تفاوت‌های بافتی شدید ناشی از نور خورشید، از بین بردن خال‌ها و ناحیه‌های تغییر رنگ داده، رفع جای زخم‌های باقی مانده از عمل‌های جراحی و آسیب دیدگی‌ها و همچنین از بین بردن جای جوش به کار برده می‌شود. این روش را می‌توان برای درمان پوست ظریف اطراف دهان و پلک نیز به کار برد. جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال CO2 ظاهر ناخوشایند لکه‌های ناشی از نور خورشید و ناحیه‌های تغییر رنگ داده را نیز از بین می‌برد و روشی بسیار کارآمد برای درمان زائده‌های پیش سرطانی و دیگر آسیب دیدگی‌های ناشی از نور خورشید محسوب می‌شود.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد و مزایا و معایبی که دو روش بالا دارند و همچنین طبق شرایط خود و بودجه ای که دارید از بین دو راه بالا می توانید یکی از آن ها را برای خود برگزینید تا راه سلامت به روی پوست شما باز شود.

مراحل روشن کردن پوست زیر بغل

  • با استفاده از اپیلاسیون موهای زیر بغل را از بین ببرید و از شیو کردن آنها خودداری کنید. اپیلاسیون مو را از ریشه بلند می کند در حالی که شیو کردن تنها سطح پوست را پاک می کند و از خود تیرگی بجای می گذارد.
  • با لایه برداری زیر بغل سلول های مرده پوست را از بین ببرید. لایه برداری باعث از بین بردن سلول های مرده پوست و سایر مواد زائد گیر افتاده در پوست که خود عامل تیرگی زیر بغل است، می شود. برای تاثیر بیشتر بهتر است لایه برداری را با مواد طبیعی انجام دهید.
  • از کرم های روشن کننده پوست که حاوی پپتیدها و عصاره های مختلف طبیعی است استفاده کنید و به از بین بردن تیرگی زیر بغل کمک نمایید.
  • برای جلوگیری از خشکی، زبری و تیرگی پوست زیر بغل از مرطوب کننده استفاده کنید. رطوبت باعث می شود که پوست نرم و لطیف بماند. یک مرطوب کننده خوب حاوی ویتامین E، پوست را مرطوب نگه می دارد و به شما کمک می کند تا به سرعت از شر تیرگی زیر بغل راحت شوید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.