نکاتی که باید در مورد کرم های ضد چروک بدانید.

۶۷ بازديد

قبل از انتخاب کرم ضد چروک به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا او پوست شما را بررسی کند و بر اساس نیازهای پوستی تان، کرم متناسب با آن را تجویز کند.

با افزایش سن و کاهش کلاژن پوست، چهره فرد تغییر می کند و چروک می شود. کلاژن باع حفظ حالت کشسانی پوست می شود. بسیاری از افراد و به خصوص خانم ها این تغییر را خوشایند نمی دانند و حاضرند دست به هرکاری بزنند تا زیبایی شان بازگردد. بنابراین بازار بسیار پرسودی از محصولات ضد پیری و ضد چروک پوست، از جمله کرم های زیبایی به وجود آمده تا بتواند نیاز این دسته از افراد را برطرف کند. اما رعایت نکات مهمی در این زمینه برای مصرف کنندگان این دسته از محصولات ضروری است.




6 نکته بسیار مهم که قبل از استفاده از کرم های ضد چروک باید رعایت کنید.

1- کسانی که از کرم های ضد چروک دور چشم استفاده می کنند، باید این کرم را دو بار در روز استفاده کنند. در صورت امکان از کرم ضد چروکی استفاده کنید که حاوی ضد آفتاب باشد، زیرا علاوه بر جوان نگه داشتن پوست اطراف چشم مراقبت های لازم در برابر نورخورشید را هم انجام می دهد. 

2- برای استفاده از کرم ضد چروک دور چشم، به آرامی و با انگشتان خود این کرم را برای دور چشم خود استفاده کنید. 

3- برای از بین بردن چین و چروک های صورت از کرم هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضدچروک باشد، مانند رتینوئیدها که علاوه بر افزایش تولید کلاژن، سبب از بین رفتن و یا به حداقل رساندن خطوط و چین و چروک های صورت می شوند.

پپتیدها دیگر عناصری هستند که تولید کلاژن را افزایش می دهند. همانطورکه می دانید کلاژن به طور طبیعی در پوست وجود دارد و مانع از افتادگی و چروک پوست می شود. هرچه سن افزایش پیدا می کند، کلاژن کمتری تولید شده و چین و چروک پوست بیشتر می شود. 

4- سعی کنید از کرم هایی استفاده کنید که داخل تیوپ باشند. مزیت کرم هایی که داخل تیوپ قرار دارند، نسبت به کرم های که داخل قوطی قرارگرفته این است که کمتر در معرض تماس با باکتری ها قرار می گیرند.

5- سعی کنید حتی المقدور کرم های ضد چروک را داخل یخچال قراردهید تا از فاسد شدن آنها جلوگیری کنید، مگر آن دسته از کرم ها که رطوبت یخچال برای آنها مناسب نیست (در دستورالعمل کرم نوشته شده است).

6- بهترین زمان استفاده از کرم های ضد چروک، هنگام شب است، مخصوصا آن دسته از کرم هایی که حاوی رتینوئید می باشند، زیرا کرم های حاوی رتینوئید سبب تسریع آفتاب سوختگی در برابر نور خورشید می شوند. اگر از این نوع کرم ها در طول روز استفاده می کنید، حتما نسبت به آفتاب سوختگی مراقب باشید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

عوارض کرم ضد چروک

کرم‌هایی مثل کرم حلزون، شترمرغ، خرچنگ و... هیچ کار مثبتی انجام نمی‌دهند و تنها جنبه تبلیغاتی دارند. در مورد اثر هیچ کدام از این کرم‌ها منبع علمی‌ای وجود ندارد. اینها معمولا دارای اسید هیالورونیک یا ماکسی‌لیپ هستند. این مواد می‌توانند تا اندازه‌ای پوست را نرم و مرطوب کنند و از این شیوه به‌طور موقت ظاهر چین و چروک‌ها را صاف‌تر می‌کنند. بعضی کرم‌ها هم ادعا دارند (مثل آمپول بوتاکس) دارای سم بوتولینیوم هستند، ولی باید بدانید که بوتولینیوم از روی پوست جذب نمی‌شود.

عملکرد این کرم‌ها مثل پمادی است که به پوست زده می‌شود و برای مدت بسیار کوتاهی رگ‌های پوست را می‌بندد و پوست را سفیدتر و سفت‌تر نشان می‌دهد. این کرم‌ها تاثیر بوتاکس را ندارند زیرا آمپول بوتاکس مستقیما داخل عضله زده می‌شود و به صورت علمی چین و چروک‌ پوست را مخفی می‌کند. این کرم‌ها حتی امکان دارد سبب حساسیت و ورم شوند.

کرم دی دی مخفف کلمه Dust Defense فقط یک کرم آرایشی نیست و خاصیت ضد چروک، ضد پیری، روشن کنندگی و محافظت از قسمت های حساس پوست را داراست.

دی دی کرم ها به جز ضد آفتاب و مرطوب کننده خخاصیت آنتی ایجینگ یا ضد چروک دارند و یک ترکیب عالی برای روزهایی هستند که وقت کمی دارید و میخواهید یک کرم با خاصیت ضد چروک هم به مراقبت روزانه خود اضافه کنید.

کک و مک چگونه از بین می رود؟

می توان پوست را با کرم حذف کک و مک روشن کرد یا با لیزر آن را جراحی کرد. هیچ روش خانگی وجود ندارد که کک و مک را رفع کند. موثرترین فرمول ها شامل مواد هیدروکینون، آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسی اسیدها، ویتامین A یا رتینوئیدها و آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان هایی که بهترین عملکرد را دارند شامل ویتامین E، ویتامین C و ویتامین B3 یا نیاسین آمید هستند.

کرم های ضد کک و مک چگونه اثر می کنند؟

مواد مختلف به شیوه های متفاوت عمل می کنند. به عنوان مثال، هیدروکینون تولید ملانین (رنگدانه) را در منبع متوقف می کند و باعث سفید شدن پوست می شود؛ اما در بعضی از کشورها فروش هیدروکینون بدون تجویز، ممنوع است.
کوژیک اسید به روش مشابه کار می کند و مانع از تشکیل رنگدانه جدید می شود. همچنین می توانید از کرم های حاوی آزلائیک اسید و مندلیک اسید استفاده کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.